
Weeldewetten
In zake de kleding "Aan alle poorters, burgers, inwoners en onderhorigen van deze stad is elk gebruik van goud of zilver in weefsels, borduurwerken, belegsels, kantielje, netjes of andere zodanige versieringen van kledingstukken van welke aard ook, verboden. Verbod ...

2. Keuze van Mozes
Iemand werd "groot" genoemd (Ex. 2:11) als de leeftijd van veertig jaar was bereikt (Hand. 7:23). Mozes wilde nu naar zijn broederen omzien. Het gebruik van dit woord tekent duidelijk de liefde tot d ...

Werken met de schets... verschillende mogelijkheden
Deze schets biedt verschillende mogelijkheden om:1. de stof te presenteren, en2. met elkaar over het onderwerp na te denkenPresentatie van de stofRaadpleeg pag. 4 van deze schets. De volgende mo ...

Programmasuggesties
1. Serie bijbelstudies met vragen en opdrachten De schets leent zich het beste voor het houden van een aantal bijbelstudies. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. a. Bijbelstud ...

Na de gevangenis...
Opdracht 1a. Wat is het verschil tussen "zonde" en "zondaar"?
b. Hoe spreekt Gods Woord over de "zonde". Geef enkele teksten weer ter ondersteuning van je antwoord.
c. Hoe spreekt Gods Woord over de "zondaar". Geef enkele teksten weer ter ondersteuni ...

Avondsluiting
Een grote stem van Zich gegeven hebbende gaf Hij de geest. Die grote stem was een bewijs dat Hij niet door zwakte of uitputting stierf, doch bewees dat Hij bij volle kennis was en nog vol van kracht.Hij riep luid opdat allen het hoorden, hetzij ten voordeel of ten oor ...

7. Gespreksvragen
Vragen bij hoofdstuk 1 1. Geef in eigen woorden weer wat er in Mal. 3:1 staat.2. Zacharias en Elisabeth waren kinderloos.a. Kun je nog enkele personen in de Bijbel noemen die geen kinderen hadden? ...

Het gesprek
Vragen bij klankbeeld "Opdat wij niet vergeten..." 1. Waarom is het zo belangrijk om de bevrijding te herdenken? 2. Wat vind je van de volgende stelling: Sinds de bevrijding is in ons land de vrijheid op verschillende manier ...

Aan Hansje Luther 19 juni 1530
Genade en vrede in Christus, mijn lief zoontje. Ik ben blij te horen, dat je goed leert en ijverig bidt. Doe dat maar, m'n jongen, en houd het vol; als ik thuis kom, zal ik een mooi cadeautje meebrengen. Ik weet een fij ...

Bijbelstudie n.a.v. Jesaja 44:7-25
Deze bijbelstudie sluit aan bij hoofdstuk 4. Voor achtergrondinformatie: zie hoofdstuk 5. In deze bijbelstudie gaan we aan de hand van Jesaja 44:7-25 na hoe er gesproken wordt over goden en wat we daaronder moeten verstaan ...