JBGG cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van JBGG te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van JBGG.

Bekijk het origineel

E. Aktualisering

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

E. Aktualisering

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

1. Misschien word je wel eens uitgelachen omdat je niet naar een feestje mag, naar de kermis of naar een film. Je zegt misschien wel eens tegen anderen dat dat zonde is en dat je de Heere daarmee verdriet doet. Je vindt het vaak moeilijk dat te zeggen en je denkt 'dat je de enige bent. Maar nee hoor. Als je de Bijbel leest, zie je dat iedereen die Christus door genade mag volgen, verdrukking in deze wereld zal hebben. We zien dit bij Petrus.

Hoeveel hij geleden heeft. Maar toch heeft hij niet zoveel geleden als de Heere Jezus Zelf. Christus droeg de toorn Gods tegen de zonde en Petrus niet. Als Christus dan zoveel voor Zijn volk geleden heeft, dan valt ons lijden daarbij in het niet. De Heere zal ook in de grootste verdrukkingen Zijn volk terzijde staan (Hebr. 2:18 en 4:15) .

2. De Heere vraagt aan Petrus drie keer of hij Hem liefheeft. Bij de laatste keer zegt Petrus: "Heere, Gij weet alle dingen". Petrus was hier blij dat de Heere alles weet.

En jij? Ben je er ook blij mee dat God alles weet? De Heere weet het"als je verdriet hebt, als je vragen hebt waar je geen antwoord op weet. De Heere weet het ook als je zondigt, ook als er verder geen mens iets van af weet. De Heere kent zelfs je gedachten.

Maar de Heere weet het ook als je berouw hebt over je zonden. Voor Hem is niets verborgen. Daarom mag je ook alles aan Hem vertellen.

3. De discipelen krijgen de opdracht om het net aan de andere kant te werpen. Dat is niet gewoon. Zo doet de Heere nu ook. Hij kan soms dingen doen die dwars tegen alles ingaan, maar waarvan de uitkomst toch goed is. Denk maar eens aan de offerande van Izak door Abram, de weduwe te Zarfath (2 Kon. 4).

4. De Heere vraagt om vissen van de discipelen. Hij had Zelf al vis. De Heere heeft dus eigenlijk het werk van de discipelen, dus ook van ons, niet nodig. Toch vraagt de Heere van hun vissen. Hij wil mensen in Zijn dienst gebruiken.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 maart 1983

Mivo -16 | 25 Pagina's

E. Aktualisering

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 maart 1983

Mivo -16 | 25 Pagina's