David telt het volk
Bij dit werkboekje is een handleiding en een -10 werkboekje beschikbaar. Klik op onderstaande link om deze in te zien.
- Handleiding
- -10 werkboekje
In groep 5 is het stil. Voor de klas staat de meester. In zijn hand heeft hij een stapel rapporten. Iedereen is heel nieuwsgierig. Vandaag krijgen de kinderen hun rapport mee. Welke cijfers zullen erop staan?
Voorin de klas zit Tom. Hij heeft hard gewerkt. Hij is benieuwd. Zou zijn rapport weer zo goed zijn als de vorige keer? Toen had hij de hoogste cijfers van de hele klas. De meester begint met uitdelen. Bij ieder rapport zegt hij iets. Het ene kind moet nog wat beter zijn best doen met rekenen en een ander met taal. Ook zijn er kinderen die misschien nog wel wat gehoorzamer kunnen zijn... Dan is Tom aan de beurt. “Tom,” zegt de meester, “je hebt weer een prachtig rapport. Ga zo door!” Tom doet zijn rapport open en kijkt. Als alle rapporten zijn uitgedeeld, gaat de meester eindigen. Daarna mag iedereen naar huis. Daar gaat Tom. Snel naar huis. Een eindje voor hem loopt Bart. Hij zit ook bij Tom in de klas. Maar iedereen weet het: Bart vindt leren moeilijk. “Hoeveel tienen heb jij op je rapport?” wil Tom weten. Ik heb er wel... En hij begint te tellen...
Weet je het nog?
1. Wat moet Joab van David gaan doen?
2. Wie telt Joab niet?
3. Wat gebeurt er met David als Joab terug komt?
4. Welke profeet komt er bij David?
5. Welke boodschap heeft hij?
6. Wat kiest David?
7. Welke straf geeft de Heere?
8. In welk stad komt de straf niet?
9. Waar moet David heen?
10. Wat moet hij daar doen?
11. Hoe antwoordt de Heere hem?
Om over te praten
1. In het ‘Onze Vader’ staat: En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze.
a. Probeer eens uit te leggen wat dat betekent.
b. In welke verzoeking kwam David?
2. David was trots op wat hij van de Heere had gekregen.
a. Op welke dingen ben jij wel eens trots?
b. “Dat heb ik goed gedaan.” Mag je dat zeggen? Waarom vind je dat?
3. David moest van de Heere een offer gaan brengen op de dorsvloer van Arauna.
a. Wat voor offer ging hij brengen?
b. Waarom moest dat?
c. Naar Wie wees dit offer?
d. Wat betekent dat voor jou?
4. David is in deze geschiedenis een voorbeeld van de Heere Jezus.
a. Wanneer is hij dat? Wat doet hij?
b. Hoe is hij dan een voorbeeld?
c. Wat betekent dat voor jou?
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2012
Kompas +10 werkboekje | 8 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2012
Kompas +10 werkboekje | 8 Pagina's