JBGG cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van JBGG te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van JBGG.

Bekijk het origineel

Beleden door Thomas

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Beleden door Thomas

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

Je hebt vast wel eens van de uitdrukking "een ongelovige Thomas" gehoord. Deze uitdrukking is niet helemaal waar. Thomas is tot nu toe niet een ongelovige geweest. Dat kun je wel in de Bijbel lezen. Het ongeloof dat Thomas nu overvalt, betreft de opstanding. De andere discipelen zullen vast wel eens gezegd hebben: wees niet ongelovig maar gelovig. Toch baatte hun goede raad niet! Slechts het woord van de Heere Jezus is met macht. En dan? Vanuit de diepte komt Thomas tot de hoogste hoogte. Alle twijfel verdwijnt. Het antwoord dat Thomas geeft, is geen blijde uitroep alleen, het is een persoonlijke geloofsbelijdenis "Mijn Heere en mijn God". Kun jij het hem nazeggen?


Om over te praten

Rond deze tijd doen veel jonge mensen belijdenis van hun geloof; ze komen uit voor de naam van de Heere. Maar er zijn meer momenten om voor de Heere uit te kornen. Wanneer kom jij voor Zijn naam uit?

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 februari 1988

Mivo +12 | 24 Pagina's

Beleden door Thomas

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 februari 1988

Mivo +12 | 24 Pagina's