JBGG cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van JBGG te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van JBGG.

Bekijk het origineel

Inleiding

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Inleiding

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Stille tijd... tijd om stil te zijn voor God. Dat is tijd waarin de gemeenschap met God ervaren kan worden door Zijn Woord en Geest. Daniƫl kon er niet buiten. Hij bad drie keer per dag op een vaste tijd tot God in zijn opperzaal. Bidden was voor hem werkelijk de ademhaling van zijn ziel. Hij ging er zelfs mee door toen zijn leven daardoor gevaar liep.

Stille tijd houden is een manier om elke dag eerbiedig te luisteren naar God en te bidden tot God. Bijbellezen en gebed zijn middelen die de Heere gebruiken wil om mensen te brengen tot bekering en geloof. Maar stille tijd houden is niet gemakkelijk. Het gaat ook niet vanzelf. De duivel is er alles aan gelegen om het ons te beletten, op welke manier dan ook. Hij weet heel goed wat de kracht is van een nauw leven met God. En wij zijn zelf ook niet geneigd om zaken als stille tijd (en huisgodsdienst) voorrang te geven, integendeel. Als wij het toch proberen zal dat niet anders kunnen dan door de kracht van de Heilige Geest, en met vallen en opstaan, juist om inderdaad ook elke keer weer op te staan, dat wil zeggen toch weer te beginnen als het versloft is, is deze schets geschreven. Als hulpmiddel om elkaar aan te sporen om stille tijd te houden of het opnieuw te gaan doen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 mei 1995

Mivo +16 | 24 Pagina's

Inleiding

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 mei 1995

Mivo +16 | 24 Pagina's