JBGG cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van JBGG te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van JBGG.

Bekijk het origineel

Later zul je het begrijpen

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Later zul je het begrijpen

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Jezus antwoordde en zeide tot hem: Wat Ik doe, weet gij nu niet, maar gij zult het na dezen verstaan. Johannes 13:7

Heb je de Bijbeltekst uit Johannes 13 gelezen? Je weet wel wanneer de Heere Jezus deze woorden uitsprak, toch? Het gebeurde kort nadat Hij nederig de voeten van Zijn discipelen heeft gewassen. Deze tekst is belangrijk voor je, als je een kind van de Heere bent. Vooral als jij door Hem gekastijd wordt.

De Goede Herder leidt je

De hemelse Vader kent alle geheimen, hoewel het voor ons vaak verborgen blijft. Hij overziet alles. Denk aan Jozef, Jakob en Ruth. Over hun leven lag geheimzinnigheid. Toch was hun weg vol wijsheid. Is dit ook de weg die God met jou gaat? Ben je in de war door wegen waarlangs je geleid wordt? Je staat niet alleen. De goede herder leidt je met een ervaren hand op de juiste weg. Wat Ik doe, weet gij nu niet, maar gij zult het na dezen verstaan.

Noodzakelijke leiding

Af en toe zul je merken dat deze weg noodzakelijk is. God zal ervoor zorgen dat je vruchten van heiligmaking zult dragen. Wie kan onderwijzen zoals Hij? De meest effectieve leerschool van de Heere is die van beproeving. Wat Ik doe, weet gij nu niet, maar gij zult het na dezen verstaan.

Leerschool van beproeving

Hoe komt een ervaren christen aan zijn kennis? Hij zal je vertellen over de leerschool van beproeving. Jozef, Jakob en Ruth leren jou dat alle moeilijke omstandigheden in hun leven moesten meewerken ten goede.

Onderwerping

Wat heb jij meegemaakt aan verlies? “Ik heb het gedaan”, zegt Jezus. Wacht, lijdend kind, de heerlijkheid is aanstaande. Geef je over aan de leiding van jouw Zaligmaker en onderwerp je helemaal aan de wil van de Vader.

Waarschuwing voor de onbekeerden

Dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven (Matth. 25:46). Na dezen is verschrikkelijk voor jou als je in zonden sterft. Lezer, als je geen berouw kent en ongelovig leeft en sterft, zou het beter zijn als je nooit geboren was, of dat er geen na dezen zou zijn.


Bron:Psalmen in de nacht, Octavius Winslow. Uit de preek: Wij kunnen niet begrijpen wat Jezus doet

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 11 april 2024

Daniel | 40 Pagina's

Later zul je het begrijpen

Bekijk de hele uitgave van donderdag 11 april 2024

Daniel | 40 Pagina's