JBGG cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van JBGG te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van JBGG.

Bekijk het origineel

In woord en daad

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

In woord en daad

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Het busje stopt, de evangelist springt eruit en hij deelt Bijbels uit. Voor hem staat een mevrouw, die voor het eerst van haar leven Gods woord krijgt. Ze zegt niets, maar ze drukt het boekje tegen zich aan en er rollen tranen over haar wangen.

Achter in de tempel staat een ineengedoken persoon. Hij durft zijn ogen niet op te heffen naar de hemel en is het niet waard dat God naar hem omziet. Maar juist dat is de Heere aangenaam. Een blik in iemands ogen zegt soms meer dan duizend woorden. Over dankbaarheid gesproken.

In dit nummer lees je over de eerstelingen. Over hoe en waarom je de eerste inkomsten van je oogst aan de Heere teruggeeft. Als dank en omdat Hij het waard is.

Zijn wij dat niet een beetje kwijtgeraakt? Dat we iets van al onze zegeningen teruggeven aan de Heere? Tel jij je zegeningen weleens? Hebben we een dankbaar hart als we gebeden hebben om kracht en wijsheid bij het maken van een toets of werkstuk of een lastige klus op het werk?

De Heere is het waard om erkend te worden, voor alles! Weet je, jij en ik zijn zulke slechte bedankers. We kunnen God werkelijk nergens de eer van geven. Altijd draait het om onszelf. Tenminste, bij mij wel.

Ga de artikelen in deze Daniƫl maar eens goed doorlezen. Ds. Dekker vertelt over de eerste garf van de gersteoogst die aan de Heere gegeven moest worden. Op de Bijbelpagina vind je een recept voor het bakken van gerstekoeken en blintzes. Lees daarbij de mediatie over de Eersteling, de Heere Jezus. Hij gaf echt de eer terug aan Zijn Vader. In woord en daad.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 28 maart 2024

Daniel | 40 Pagina's

In woord en daad

Bekijk de hele uitgave van donderdag 28 maart 2024

Daniel | 40 Pagina's